Reklama

czwartek, 14 lipca 2011

Krok drugi kupno domeny oraz hostingu

Witam,

Ciąg dalszy tworzenia nowej strony o tematyce Motoryzacja. Tym razem zajmę się kupnem domeny oraz hostingu. Są to rzeczy o których można by było pisać bardzo dużo, ponieważ firm jak i samych ofert kupna jest sporo w internecie.
Co chwilę można spotkać przeróżne "promocje" domen za 0 zł. Nie dajmy się w coś takiego wciągnąć, gdyż nie płacąc na początku nic, później będziemy płacili 3 razy więcej...
Szczerze nie rozglądam się po nowych ofertach, być może powinienem... Kupuje usługi w firmach w których od początku kupuję.

3. Domena

Dobór odpowiedniej domeny jest ważnym elementem, zarówno dla samego pozycjonowania jak i samego użytkownika korzystającego ze strony.
Nie wątpliwie domena powinna nawiązywać do tematyki strony. Możemy postarać się aby interesujące nas wyrażenie (słowo kluczowe) było zawarte w adresie www.
Dla przykładu stronę o tematyce np. skuterów zipp, najlepiej weźmiemy domenę zipp . pl czy też skuteryzipp .pl a nie makulatura .pl.

Ja wykupiłem domenę, w której zawarte jest częściowo słowo kluczowe.
Do samej rejestracji użyłem serwisu dropped.pl, w którym można rejestrować domeny, kupować na giełdzie czy też przechwytywać domeny.



 


Cena za domenę .pl to 12 zł natomiast późniejsze jej przedłużenie to koszt 50 zł

4. Hosting.

Podobnie jak dla domen tak i dla hostingu znajdziemy wiele ciekawych ofert.
Ja podobnie jak dla domen skorzystam z firmy z której już korzystałem.
Dokładniej chodzi o firmę webQ.biz .



Najniższy pakiet można już wykupić za 41,97 zł za rok, lub 3,97 zł za miesiąc.
Ja wybrałem troszkę lepszą ofertę mianowicie za 7,77 zł za miesiąc.
Podstawowe parametry wykupionego hostingu:


Ilość domen / wiele www
bez limitu

Powierzchnia dyskowa 750 MB

Transfer miesięczny 10 GB

Bazy danych mySQL
bez limitu

Ilość kont FTP
bez limitu

Ilość kont e-mail
bez limitu


Więcej danych dostępnych na stronie webQ.biz .

Sam hosting bardzo polecam, ponieważ ceny mamy niskie oraz suport jak i pomoc techniczna jest reprezentowana na bardzo wysokim poziomie.

Mam już domenę, mam hosting w następnym wpisie zajmę się dalszą częścią realizowania planu czyli postawienia strony, optymalizacja, wprowadzenie tekstu oraz pozycjonowanie

Pozdrawiam

4 komentarze:

  1. 1 domena i hosting to nic. Kropla w morzu...

    Zastanów się na ilością 10+

    Sam niebawem ruszam z podobnym projektem pod adsense - na start 30 stron.

    Wszystko będzie opisane, podzielę się doświadczeniem.

    Mimo wszystko trzymam kciuki i czekam na dalsze wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne, nad ilością stron mam już pewien pomysł/cel, który pomału realizuje, oczywiście będzie to liczba większa niż 10. Póki co chciałem jakoś wystartować, zobaczyć co i jak, by w późniejszym czasie wszystko szło znacznie szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak idą prace? Chetnie bym coś na ten temat przeczytał :)

    Podobnie jak Ty sam wystartowałem z http://zarabianie-w-adsense.blogspot.com/ i prace idą na prawdę szybko - systemy CMS gotowe, zaplecze SEO także, kwestia znalezienia tematyki pod PL i EN strony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Prace idą jako tako. Już niebawem kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń

Reklama